Laagdrempelige zorg- en dienstverlening: wij maken het voor u gemakkelijker.

De grondgedachte bij alle gemeentelijke medewerkers moet zijn: de gemeente is er voor de inwoners en ondernemers en niet andersom. Wij zien dit als een kerntaak. De gemeente moet organisatorisch zo zijn ingericht als onze inwoners dat willen. Verbetersuggesties door inwoners moeten dus altijd serieus worden genomen. Er moet een gemakkelijk meldpunt voor inwoners komen, zowel aan de balie in het gemeentehuis als online. Dat meldpunt kan worden gebruikt bij klachten, suggesties, bezwaren en uiteraard ook voor een compliment. De bezwaarschriftencommissie van de gemeente Woerden is momenteel alleen te vinden voor volhardende speurneuzen. Dat kan en moet veel beter!

Wij zijn voorstander van ruime openingstijden van het gemeentehuis en andere gemeentelijke instanties; vriendelijke, vlotte en deskundige omgang met onze inwoners; lage kosten van dienstverlening in een eerlijke en voor iedereen duidelijke prijs/ kwaliteitverhouding. Overlast, rommel of reparaties moeten gemakkelijk gemeld en spoedig verholpen kunnen worden: ook na 17.00 uur en in het weekend! Wij streven naar een gemeentelijk contactpersoon voor iedere wijk of dorp. Dat zou bijvoorbeeld een BOA kunnen zijn.

De gemeente voert verschillende sociale zorgtaken uit, o.a. in het kader van de WMO, de Jeugdwet en de Participatiewet. Sommige zaken verlopen goed maar andere weer niet. Ook hierbij geldt de grondgedachte dat de gemeente er is voor de inwoners en niet andersom. Wij zien dit écht als een kerntaak.

Voor meer gedetailleerde informatie over dit thema klik op deze link: