De dienstverlening van de gemeente aan onze inwoners
De grondgedachte bij alle medewerkers van de gemeente moet zijn dat de gemeente er is voor de inwoners en ondernemers en niet andersom. Wij zien dit als een kerntaak. De gemeente moet organisatorisch zo ingericht zijn als onze inwoners dat willen. Verbetersuggesties door inwoners moeten dus altijd serieus genomen worden. Er moet een gemakkelijk meldpunt: “ik wil iets melden” voor inwoners komen. Zowel aan de balie in het gemeentehuis als online. Dat melden kan betrekking hebben op een klacht, een suggestie, een bezwaar en uiteraard een compliment. De bezwaarschiftencommissie van de gemeente Woerden is momenteel alleen te vinden voor volhardende speurneuzen. Dat moet beter.
Wij zijn voorstander van ruime openingstijden van het gemeentehuis en andere gemeentelijke instanties, vriendelijke, vlotte en deskundige omgang met onze inwoners, lage kosten van dienstverlening in een eerlijke en voor iedereen duidelijke prijs kwaliteitverhouding. Wanneer iemand ziet dat er iets stuk is op straat of in een gemeentelijk gebouw dan moet dat gemakkelijk gemeld en spoedig verholpen kunnen worden. Dat geldt ook voor rommel op straat of een overvolle vuilnisbak.
Wij streven naar een gemeentelijk contactpersoon voor iedere wijk of dorp. Dat zou bijvoorbeeld een BOA kunnen zijn.